Friday 25 July 2014

Jag fuskar med en isglass

Gårdagen på jobbet var nära smältgränsen. Vilket alltså inte är +0℃, utan 30. Efter jobbet åkte vi till Helsingfors för att hämta ett vitrinskåp och en tvättmaskin för vår lägenhet =) Vi har haft fantastisk tur med allt, vi har fått mycket så billigt, och i vissa fall gratis. Vi måste också via mopoklubben, A skulle ha sina målade cykeldelar. Det slutade med att vi kom hem ca 1:25. Alldeles slut.
Idag var lång. Hjälpte A med att packa för scoutlägret, och att orka över huvud taget. Hann inte föra honom, så han fick ta bilen till Ekenäs. 12-18 var jobbdagen, och åtminstone var det lite svalare i Karis än i Ekenäs-butiken. Bilen var ju fortfarande i Ekenäs, så jag fick ta tåget dit och hämta den. Kom på att jag behövde mjölk och for till butiken med panten. Och skäms lite, för jag köpte en glass. Isglass, men ändå. Här varit så duktig med att undvika sötsaker, men det var så löjligt varmt idag, så jag behövde nåt kallt. Jag vill fara och simma. Suck.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment