Wednesday 23 July 2014

Såhär långt

Jag har haft korta dagar den här veckan hittills, som tur, jag har varit ganska trött efter resan. Imorgon är det full dag i Ekenäs, dock. Det blir tungt.

Jag har varit relativt duktig med läsandet nu, fast det "bara" har varit de första tre Harry Potter-böckerna. Ska läsa Divergent till näst, tror jag. Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig, så det blir spännande. Försöker få A att läsa Heaven's Net is Wide, vilket är en av mina absoluta favoritböcker. Det är en prequel till bl.a. Across the Nightingale Floor, dvs. Tale of the Clan Otori-böckerna av Lian Hearn. Den femte boken är relativt tjock, men är så bra att den går megasnabbt att läsas.

Jag åt lite konstigt här på kvällen, piltti med vin. Det var underligt, babymat med vuxendricka. Paradoxalt på något vis =) Men hur ska man beskriva mig ominte lite underlig? ;) det passade ganska bra ihop, i alla fall. Bättre än äggsmörgås och öl i alla fall.fast det funkade också helt okej.

Nu väntar jag på att A kommer hem från mopoklubben. Han fixar på sin 30-tals cykel. Jag har t.o.m. hjälpt lite =)

// Leithinan

No comments:

Post a Comment