Sunday 10 April 2016

Konsert

Så i stort sett hela veckan har gått åt till att förbereda sig inför vår show, både mentalt för sig själv och fysiskt då vi övade. Fredag och lördag betydde 5 timmar on location per dag, på fredag bara övning, och på lördag ett sista genrep innan vi märkte att klockan plötsligt var 19 och de första åskådarna hade kommit, och ville betala sin biljett. Många av oss hade inte sminkat oss klart ännu då, inkluderat mig, så vi sprang och trängdes en stund framför spegeln. ca 20 över (tror jag, jag hade inte min klocka på mig) gick vi ut bland folket som väntade, och ställde upp oss för Because av the Beatles. Där jag skulle stå med min resväska stod det ren folk, så jag fick awkwardly stå bland en av sångarnas släktingar. Det kändes som en halv evighet innan Hanna gav ton, och vi kunde börja. Jag såg henne inte alls, så det var svårt att hålla tempot rätt, men jag tror vi lyckades ganska bra.
Jag antar att det var bra att få bort stressen i början, för vi fortsatte med Run Run Run av The Real Group, och hjärtat pumpade otroligt hårt igenom hela låten, och fortsatte så igenom nästa låt, Nattyojk, där vi skulle vara lugna och följa jogamoves. Ligga ner och mm:a är svårt. Fortfarande. Det ändrades inte från i julas. Still hard, man.
I Sen en tid tillbaka fick jag ta upp lite av mina fina baskunskaper, och nu i efterhand när jag ser på bilder, så ser jag ut som en basspelande hippie (särksilt då jag tog av mig skorna före jogan började). Hurra?

Grejen var alltså att jag var en.. uh.. spåtant? Jag är inte säker mera. En av våra sångare fick allvarliga förhinder, och eftersom hennes roll var viktig fick jag ta över den. Skulle också "spå" resten av kören med hjälp av Tarotkort. Jag vet INTE hur man spår med tarotkort, men det var roligt i alla fall!
Katten försöker äta choko, så jag skriver mer senare..
//T

No comments:

Post a Comment