Wednesday 18 May 2016

AprilMaj

Jag kan inte påstå att jag inte har haft tid att skriva, men ärligt talat så har jag inte kommit ihåg det. Vi hade en till konsert med Mineia (och Exaudio och Eviva), som var väldigt krävande, då den del av konserten vi sjöng tillsammans gick på Kalevalafinska och -meter. Jätteroligt, men jättesvårt att lära sig. Tror att alla är nöjda med slutresultatet, ändå.
Vi har pitchat för en delegation från Pepsi Max, och fått arbetsuppgifter från Neste och YLE, som vi ska pitcha för nästa vecka. Det här innebär alltså att, i Pepsis och Nestes fall, att vi har indelats i grupper, där vi har fabricerat nya marknadsföringsplaner. För YLE ska vi presentera ett nytt barnprogram, vilket också händer i flera grupper. Kan berätta mer senare.
Förra veckoslutet var fullproppat med två matcher, en jobbdag och en konsert (duktiga Lärkkulla). Vi förlorade båda matcherna, men åtminstone vet vi att vi kan spela helt okej, och att vi kan göra mål. Bara vi orkar. Konditionen är inte vad den varit för mig.
5-8.5 spenderade jag på Åland med Pappa, där jag klippte gräs och oljade in utemöbler. Och solade lite ofrivilligt. Var även ett varv på länk, och i bastun.

Nu på veckoslutet blir det jobb igen, så om ni söker mig, finns jag i Raseborg.

//T

No comments:

Post a Comment