Tuesday 27 January 2015

Webbdesign

Nu har vi börjat med webbdesignkursen, första lektionen var idag! Eller är just nu, jag är klar med uppgiften, och sitter och funderar på vad jag ska göra. Det var fascinerande och svårt, men samtidigt väldigt logiskt och.. jag vill inte säga lätt. Men jag greppade det åtminstone på den här enkla nivån, vilket är en bra början. =) Roligt har vi i alla fall medan resten av MK18 är på Soc&kom och blir journalister. (Fast det kan ju hända att de också har roligt.)

Fick plötslig inspiration att spela gitarr, och började spela på Kids (Aino-version =), och det är komplicerat, men jag greppade grunden snabbare än jag trodde att jag skulle göra, vilket ju är fint. Lite tabs och det funkar bra. Har ju mycket övning kvar ändå. Men kanske jag skulle testa att spela in den nån gång i framtiden. Måste ju testa mikrofonen som vi fick i julklapp. ;)

Det här är den layouten vi följde. Inte exakt som mitt slutgiltiga resultat, men nära.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment