Tuesday 8 April 2014

Stolt

Har hunnit med mycket idag! Jag var på morgonmål, och bestämde mig sen för att fara till kapellet och öva gitarr/sång/piano (inte samtidigt). I kapellet stod Jan (gudfar) och tänkte hålla en personlig andakt före arbetsdagen. Varför inte? Jag hoppade in på det och hade en väldigt trevlig meditativ stund före övandet. Hann öva gitarr med klick och några pianolåtar innan Daniela skickade och frågade om var jag var och om jag ville komma med och sätta upp plancher för vår konsert på Cafe Serendipity (16.4 kl.21! Alla med!). Det ville jag, så vi for till båda matbutikerna, plus själva kafeet och biblioteket och satte upp plancher. Dessutom for vi till elmosport för en simnäsklämsak som Daniela skulle ha, och till en sybutik för lite korsstygnstråd åt mig. Vi kom tillbaka passligt så att maten hade börjat.
Under maten frågade jag Stoffe om han kunde hjälpa mig med klickspelandet, så vi övade en god timme, och jag fick en masaa ideer. =) väl på mitt rum fortsatte jag öva en stund, men nu tycker jag att jag är värd en stund av bloggskrivande och spelande.
Funderade en stund efter övandet om klockan var efter lunch eller efter middag. Så så borta är hag idag =)
Phuh. Nu ska jag på kaffe.

//Leithinan
(Förlåt för eventuella stavfel)

No comments:

Post a Comment