Sunday 30 March 2014

Moves

Igår var det Moves västra Nyland! Vi var på plats ca halv 12-12 tiden och hem kom vi lite efter kl. 20. Det var en lååång dag, särskilt då jag kom från soundchecket ca kl. 1 på natten på fredag-lördag, och vaknade halv 8 på lördagen, för Anton skulle iväg på scoutövernattningsnånting.
Vi skulle dansa ca kl. 13, och det var otroligt nervöst för mig. Jag har aldrig dansat framför en jury förr!! Eller en tävling! Men det gick jättebra, mycket tack vare Lotta som berättade om hennes trick just före vi gick på scen. Väl där glömde jag bort allt med tävling och bara dansade. Det var så roligt! Efteråt blev vi och tittade på den enda andra dansgruppen i vår kategori (nutidsdans 16-20), och de var otroligt tekniska! Bra synkroniserat och snyggt. De fick senare pris för sin teknik.
Jag var hungrig då ren, men jag lovade vänta på Lotta, som hade en dans till. Det var en 1,5 timmes väntan, och vid det skedet var jag nervös för vår då vi skulle spela. Sååå jag fick knappt ner nåt alls. Men spelandet gick jättebra! Var rädd att ingen skulle orka bli kvar och lyssna på pausmusik, men det blev nog en hel del där och dansade och såg så glada ut. Det gav ju oss som spelade megafiilis, så vi hade the time of our lives!
Sen var det ju att vänta på feedbacken. Var ärligt talat lite besviken, de sade bara bra saker, ingen konstruktiv kritik alls. Alltså jag menar, det gick jättebra, i alla fall i jämförelse med genrepet, men helt perfekt kan det ju inte ha varit.. Då feedbacken var slut, var det dags för prisutdelning. Vår grupp fick inget pris, men..... Vi slapp vidare till Moves i Tammerfors!!! =D jag trodde vårt hopp var ute då Angel, den andra gruppen i vår kategori, var den första gruppen att gå vidare. Men vi var den 11 gruppen av 14 att gå vidare, och det är ju världens största grej för mig, jag har aldrig varit med i en danstävling, och då jag inte dansar lika mycket som de andra var jag lite rädd att dra ner på kvalitén, men tydligen märktes det inte, eller så underskattar jag mig själv, jag vet inte, men det är så awesome! =)
När dagen äntligen var slut gick vi hem till Westerlunds och började laga tacos. Det råkade komma en Bond-film kl. 21 (och vi var klara med maten 10 före), så vi tittade på den och hade lite girls night =) höll nästan på att somna vid några tillfällen, så jag bestämde mig för att inte åka till Hesa som planerat, jag var helt enkelt för trött.. det var nog underbart skönt att få sova så länge jag ville, fast jag vaknade både 8, 9 och 10-tiden.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment