Wednesday 26 March 2014

Ansökan

Nu har jag sökt in till alla skolor jag har tänkt söka in till. Tror jag. Hoppas jag. Nu är det bara att läsa och göra förhandsuppgifter. Pappa hjälpte mig med Metropolias essä om internet, och så skickade jag den till Frida och Tatu för att rätta den. Det fanns så mycket fel så jag övervägde att inte nånsin mer söka till en finsk utbildning. Men den är nu ren skriven, så jag skickar in den ändå. Vet inte hur det kommer att gå på själva inträdesprovet. Om de kräver bra finska/grammatik, så är jag screwed. Vi får se i maj.
Jag fick låna bilen en vecka till, vilket gjorde mitt liv 1000 gånger lättare, då jag hade gitarren hemma för övning. Det gjorde också att jag kunde fara till Dragsvik och hälsa på Anton och Jusku. Och att jag kan hämta Anton på tisdag eller torsdag. Fast jag hade tänkt fara och titta på Schacki på torsdag. Jaja, vi får se hur det blir.
Ojoj, fick just veta att vi inte far till Ryssland på studieresa, utan antingen Sverige eller Danmark! Alltså Ryssland skulle ju ha varit intressant, men i landets nuvarande läge lockar inte tanken över huvud taget. Danmark var fantastiskt förra året, men jag far ju lika gärna på kryssning till Sverige och hälsar på till kungliga musikhögskolan ..

//Leithinan

No comments:

Post a Comment