Monday 20 April 2015

Trötta dagar

Det verkar som om det inte går i folks smak i valet. Men jag kan inte politik, så det säger mig inte så mycket. Får se om jag märker nån skillnad. (Jag säger inte att politik är dumt/onödigt/osv., jag bara inte har hemskt stort intresse för det - dumt nog.) Iställer ska jag skriva om saker som jag kan ha en åsikt om.

Till exempel gårdagen! Fast det var en lördag var det lite för stressigt och allmänt tröttsamt. Jag började med att köra MoP till flygplatsen, för nu när jag o F inte bor hemma mer, så tycker de om att ta semester utan oss. Skämt åsido, de förtjänar nog egen semester efter ca 20 år av att dra på oss. Oberoende, så körde jag sen hem, i väntan på att köra till Kerava för match. Vi skulle vara där 11:45, matchen började 12:30, slutade ca 13:35. Väl på plats på planen kände jag direkt att nåt inte stämde. Redan under uppvärmningen var jag trött och kände mig som en sten. Inte ett bra tecken. Matchen var jättejobbig för min del, men lyckades med några saker emellanåt, åtminstone. Men till slut förlorade vi i alla fall med 1-0. Målet kom då det var ca 5 minuter kvar. Kändes nog lite skit. Men om jag var trött, så kan jag inte tänka mig hur trötta våra mittbackar var - de spelade hela matchen. Jag fick åtminstone 10 minuters paus runt halvlekspausen. Men, på slutet skakade mina ben hårt, och jag funderade på hur jag ska köra hem, då jag dessutom hade bråttom, för efter matchen skulle jag till..

..Humpsvakars SkivUtGivning till klockan 15. Det var bara att spurta hem (utan att stressa och köra överhastighet, mind you), spurta i duschen, spurta med att laga en smörgås (okej, ni förstår att jag måste göra allt SNABBT). Hade redan valt klänning, och trots att jag var lite besviken på hur den såg ut, så hade jag inte tid, så det var bara att acceptera. 25-minuters körning senare var jag i Steinerskolan bredvid Mannerheimvägen och stod i kö för att anmäla att jag köpt biljett på förhand. Konserten var bra och rolig, det var fint att se dem på en scen där man faktiskt ser vad de gör, och man inte sitter bland en massa folk på samma höjd och är kort.

Sen visade det sig att jag var dum och inte gav min trollstav från London åt A då han for till Karis. Jag hade lovat att låna ut den, och jag glömde bort det. Så det var bara att pallra sig iväg till Karis. Och efter att ha ätit fem bröd, haft en match och varit på en konsert var jag ganska hungrig, som man kan tänka sig. Så jag körde via butiken, köpte mat, for hem, bytte om, packade och körde iväg. Och. Jag. Var. Så. Trött. Trött.

Idag körde jag, via motonet, hem, var och röstade, och körde iväg till körövningen. UTAN MINA SAKER. WHAT. Kom ihåg kvasten. Men. Inte. (Resten av) Min. Rekvisita. Så onödigt. Klarade mig ju nog, men skulle så gärna ha övat med klänning, blommor, morgonrock, trenchcoat och läderjacka. Bland annat. Oh well. Vi hade en lång och tröttsam övning, och vi gick igenom allt. Aaaallt. Mina ben värkte. Det var inte bara övningen, det var gårdagen också, förstås, men tror nog att alla var ganska trötta. Nu tänker jag sova, för vi börjar 9:15, och inte 13:15 imorgon, som jag trodde. Natti.

Men fick förresten åtminstone en uppgift inlämnad och en gjord ikväll! Hurra.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment