Monday 27 April 2015

Mineia

Så hade vi vår första vårkonsert med Mineia, och responsen var fantastisk! Alla jag har talat med njöt av vår show, och jag är SÅ glad. Det är så svårt att veta hur allt låter/ser ut utåt, så det enda jag kunde göra var att hoppas att det var bra. Det är alltid nervöst före man fått höra en yttre åsikt. Hoppas att vi gör en till show någonstans, men vi får se =)
Det har varit ett fint år, då jag har fått börja sjunga i en så fantastisk kör med så roliga människor. Lycklig över att jag fått chansen att sjunga solo i en kör (tror inte jag har gjort det sen jag var 14), och att jag fått chansen att sjunga mer i stämmor, och lärt mig vissa på egen hand på den första övningen då de två andra första sopranerna inte var på plats (för ni vet att jag har varit usel på stämmor, men nu har jag actually börjat få dem att fungera. Där ser ni.). Det är så otroligt att faktiskt märka att man har blivit bättre. =)

Söndag var ledig dag, och vi var till Tryckis för att se Hurja Piruettis sista 20-årsjubileumsshow. Som vanligt var de äldre dansarna otroligt bra, och barnen var... underhållande. I nästan varje barngrupp fanns det åtminstone ett barn som inte hade nån aning om vad han/hon höll på med. Och det var så gulligt. ^_^ Cats-delen var rolig, särskilt då man kunde känna igen vissa moves från den filmatiserade versionen. Meennn nu vill jag dansa själv. Hittade något på METKA, vilket är nånslags sport-grej som har bland annat nutidsdans, och det låter intressant. Det är svårt att säga hurdan dans det är, men åtminstone är det på Arcada, så det är nära. Jag svamlar som omväxling, men jag saknar faktiskt faktiskt att dansa =/ Det är svårt att vara 22 och inte vara proffs.. Med två mellanår utan dans.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment