Wednesday 15 October 2014

Nybakat bröd och böcker

Igår på kvällen bakade jag mitt och A:s favoritbröd. Världens enklaste recept, och så gott! Det enda dåliga är att man måste vänta 2x30min då den jäser. Plus 20 minuter i ugnen. Men att sitta och äta alldeles färskt bröd, och dricka en kopp kaffe... då är nog livet härligt. =) Dessutom satt vi båda och läste under tiden, så tiden gick otroligt snabbt. Senare tittade vi också på King's Speech. Fantastisk!

Då Allegiant tog slut, visste jag inte vad jag skulle läsa, så A föreslog en bok i en fantasy-serie, som han läst tidigare. Den boken jag började på, Belgarath the Sorcerer, är egentligen en slags prequel till The Belgariad series. David Eddings skrev böckerna i snabb takt på 80-talet, innan han kom fram till att hans fru Leigh var så stor del av processen, att hon också fick sitt namn på pärmen.

Igår blev det en slags kappläsning. Vi läste lätt i över en timme, och slutade sen då A:s mycket kortare bok tog slut. 260~ sidor mot 840.. Med lite "brist" på pengar lovade jag mig själv redan tidigare att inte köpa fortsättningen förrän i November. Be strong!

No comments:

Post a Comment